Mazury Zachodnie otwierają się na osoby głuche

2020-09-03 14:18:57(ost. akt: 2020-09-03 14:35:13)

Autor zdjęcia: Kadr ze spotu reklamowego "Turystyka w mig"

Zachodniomazurska Lokalna Organizacja Turystyczna w Ostródzie jako pierwsza w Polsce podjęła działania polegające na otwarciu się branży turystycznej na potrzeby osób Głuchych poprzez projekt "Turystyka w mig".
Powstał pierwszy w Polsce spot turystyczny, skierowany do osób Głuchych, w którym aktorami są osoby głuche i ich rodziny a także osoby uczące się języka migowego na Mazurach Zachodnich. Spot chwyta za serce i przedstawia prawdziwe emocje, jakich na Mazurach Zachodnich mogą doświadczyć osoby
głuche. Premiera spotu miała miejsce 1 września.



Zapowiedź spotu można obejrzeć tutaj:


Za produkcję spotu odpowiada firma PIXELDANCE. Scenariusz powstał na podstawie briefu opracowanego przez uczestników
projektu. Zdjęcia zrealizowano na terenie Mazur Zachodnich. Zobaczymy w nim atrakcje takie jak Kanał Elbląski, Pola Bitwy pod Grunwaldem czy dwa największe miasta regionu Ostródę i Iławę.

Osoby głuche wzięły czynny udział w tworzeniu marki Mazury Zachodnie. Przedstawiciele branży turystycznej poznali potrzeb osób głuchych, jako potencjalnych turystów. Szacuje się, że liczba głuchych w Polsce sięga 500 000, a 900 000 Polaków ma poważny uszczerbek słuchu.

W trakcie warsztatów tłumaczonych na język migowy uczestnicy poznali czym jest kultura głuchych, z jakimi problemami się stykają w życiu codziennym oraz na co trzeba zwracać szczególną uwagę przy tworzeniu oferty wypoczynkowej dla takich osób. Branża turystyczna, przewodnicy z regionu oraz pracownicy informacji turystycznej z Ostródy uczą się języka migowego z elementami turystyki. Wielu słów dotyczących atrakcji regionu Mazur Zachodnich nie ma w języku migowym dlatego powstanie słownik tych pojęć.

Projekt został sfinansowany przez Narodowy Instytut Wolności w ramach programu FIO.


Źródło: Gazeta Olsztyńska

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5