Gminy otrzymają dofinansowanie na poprawę efektywności energetycznej budynków publicznych
2019-05-20 10:00:00(ost. akt: 2019-05-21 14:54:55)
98 milionów złotych unijnego dofinansowania trafi do 38 gmin, powiatów i instytucji na działania poprawiające efektywność energetyczną w budynkach publicznych. Pieniądze trafia też do naszego powiatu.
Wsparcie otrzymały przedsięwzięcia zakładające głęboką kompleksową modernizację budynków, czyli m.in. ocieplenie obiektu, wymianę okien, drzwi zewnętrznych oraz oświetlenia na energooszczędne, przebudowę systemów grzewczych, systemów wentylacji i klimatyzacji, instalację systemów chłodzących, w tym również OZE.
Pieniądze pochodzą z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 (Oś 4 Efektywność energetyczna, Działanie 4.3 Kompleksowa modernizacja energetyczna budynków, Poddziałanie 4.3.1 Efektywność energetyczna w budynkach publicznych).
Wartość wszystkich projektów to ponad 141,3 miliona złotych.
Wartość wszystkich projektów to ponad 141,3 miliona złotych.
Wśród beneficjentów są też projekty w z naszych gmin, które otrzymały dofinansowanie unijne. Gmina Miejska Ostróda otrzyma środki na termomodernizację budynku basenu w Ostródzie. Całkowity koszt projektu to 9.116.264,76 zł. Unijne dofinansowanie wyniesie 2.274.547,43 zł.
Dofinansowanie otrzyma też Żegluga Ostródzko-Elbląska, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Ostródzie. Projekt zakłada poprawę efektywności energetycznej w budynku Żeglugi. Całkowity koszt inwestycji, to 2.761.535,02 zł, z czego dofinansowanie wyniesie 947.610,19 zł.
Z kolei Gmina Dąbrówno otrzyma środki na termomodernizację budynku użyteczności publicznej w Dąbrównie. Cały projekt kosztować będzie 1.144.925,23 zł, a unijne dofinansowanie wyniesie 710.156,20 zł. Kolejne środki trafią na konto Gminy Grunwald na termomodernizację budynku administracyjnego Gminnego Ośrodka Kultury w Gierzwałdzie. Koszt projektu to 761.816,92 zł, dofinansowanie wyniesie 608.307,55 zł.
Na długiej liście blisko 40 beneficjentów są też inne podmioty z powiatu ostródzkiego. Gmina Morąg złożyła wniosek o dofinansowanie kompleksowej termomodernizacji budynków szkół podstawowych w Morągu, Łącznie i Żabim Rogu. Całkowity koszt projektu to 7.449.091,54 zł, a dofinansowanie wyniesie 5.858.540,42 zł.
Natomiast Szpital Miejski w Morągu otrzyma unijne dofinansowanie na termomodernizację budynków szpitala. Koszt projektu to 9.478.793,34 zł, a dofinansowanie wyniesie 7.824.319,43 zł.
Źródło: Gazeta Olsztyńska
Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Grunwald #2735226 | 5.173.*.* 20 maj 2019 20:18
Co to jest gmina gierzwald i gdzie jest położna?
odpowiedz na ten komentarz