Prawie 1,8 mln złotych będzie kosztowała rewitalizacja wiaduktu w Glaznotach
2018-04-24 17:14:23(ost. akt: 2018-04-24 17:23:47)
Prace wykona wyłoniona w przetargu firma Firma Transfer Art-System. Mają ruszyć z kilka tygodni, gdy tylko podpisana zostanie umowa.
Firma Transfer Art-System wykona prace związane z rewitalizacją i adaptacją obiektu na cele turystyczne. Będzie to kosztowało 1 769 996,69 złotych brutto.
Decyzję o dofinansowaniu podjął Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Przeznaczy na to pieniądze ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.
Decyzję o dofinansowaniu podjął Zarząd Województwa Warmińsko-Mazurskiego. Przeznaczy na to pieniądze ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.
Projekt przygotowany przez Urząd Gminy w Ostróda zakłada rewitalizację wraz z adaptacją na cele turystyczne zabytkowego mostu dawnej linii kolejowej w miejscowości Glaznoty.
— Prace ruszą w ciągu kilku najbliższych tygodni, gdy tylko podpiszemy umowę z wykonawcą — mówi Bogusław Fijas, wójt gminy Ostróda.
— Prace ruszą w ciągu kilku najbliższych tygodni, gdy tylko podpiszemy umowę z wykonawcą — mówi Bogusław Fijas, wójt gminy Ostróda.
Malowniczo położony wiadukt kolejowy w Glaznotach jest dziś atrakcją turystyczną, ale obiekt jest zniszczony i zaniedbany.
Pochodzi z początku XX wieku i znajduje się na nieczynnej trasie Działdowo-Ostróda. Linia powstała w 1913 roku. Po drugiej wojnie światowej w 1945 roku większość torów zabrali i wywieźli Rosjanie. Pozostał tylko kamienny wiadukt.
Pochodzi z początku XX wieku i znajduje się na nieczynnej trasie Działdowo-Ostróda. Linia powstała w 1913 roku. Po drugiej wojnie światowej w 1945 roku większość torów zabrali i wywieźli Rosjanie. Pozostał tylko kamienny wiadukt.
Źródło: Gazeta Olsztyńska
Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
sen #2491796 | 46.186.*.* 26 kwi 2018 12:01
Wiadukt zbudowano w 1909 roku, linię kolejowa na trasie Samborowo-Turza Wielka uruchomiono w 1910 roku. Była to trasa tranzytowa o znaczeniu gospodarczym.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
Ja nie mogę #2491007 | 79.188.*.* 25 kwi 2018 10:12
Ale wiadukty wam się pomyliły. Ten ze zdjęcia to nie jest ten do remontu przecież, chociaż też znajduje się w Glaznotach
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz
Król kazachstanskich szos #2490589 | 5.172.*.* 24 kwi 2018 19:49
Tylko po co tyle kasy wywalić? Są inne inwestycje ważniejsze od tej!
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Jan #2490578 | 89.228.*.* 24 kwi 2018 19:34
Naprawdę byłby sens budowania kolei na trasie Samborowo – Turza Wielka? To jest fragment planowanej i niedokończonej trasy Ostróda - Działdowo. I jeżeli już to powinno byc "ignoranci" (co w trym wypadku zupełnie nieuzasadnione), a nie abnegaci.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
Abnegaci #2490554 | 188.146.*.* 24 kwi 2018 18:50
bylo takiej linii Działdowo- Ostróda. Byla za to linia Samborowo- Turza Wielka. Wykażcie trochę profesjonalizmu w artykułach.
Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)