Apel o bezpłatną komunikację miejską na czas budowy wiaduktu!

2018-04-09 10:42:47(ost. akt: 2018-04-09 10:47:10)

Autor zdjęcia: archiwum wm.pl

Stowarzyszenie Inicjatyw Możliwych RzeczJasna i mieszkańcy Ostródy apelują do Burmistrza Miasta Ostródy i Rady Miejskiej Ostródy o wprowadzenia bezpłatnej komunikacji miejskiej na terenie naszego miasta, na czas prac związanych z budową wiaduktu i zamknięcia dla ruchu ul. Drwęckiej. I zbiera podpisy mieszkańców pod internetowa petycją do władz miasta.
Kilkukilometrowe korki spowodowane zmianą organizacji ruchu w okresie budowy, wydłużony czas dojazdu do pracy czy szkoły, zwiększona eksploatacja samochodów i zanieczyszczenie powietrza to teraz przykra codzienność mieszkańców naszego miasta. Już wkrótce rozpocznie się też sezon turystyczny, nasze miasto odwiedzać będzie coraz więcej osób.

Zdaniem autorów apelu darmowa komunikacja na czas budowy wiaduktu będzie ulgą dla mieszkańców miasta i dla goszczących tu turystów. Doświadczenia innych miast w Polsce, które zdecydowały się na wprowadzenie takiego rozwiązania, są wyłącznie pozytywne. Najnowsze badania wskazują, że nawet kilkuprocentowy wzrost liczby mieszkańców zamieniających przejazdy samochodem na przejazdy komunikacją miejską w znaczący sposób wpływają na zmniejszenie natężenia ruchu i rozładowanie korków drogowych. Eksperci są zgodni w opinii, że takie rozwiązania są szczególnie korzystne do wprowadzenia w mniejszych miejscowościach. Do miast z bezpłatną komunikacją porównywalnych do Ostródy pod względem liczby mieszkańców zaliczają się m.in. Żory, Nysa, Kościerzyna, Legionowo, Lubin.

Apel do Burmistrza Miasta Ostródy i Rady Miejskiej Ostródy o wprowadzenia bezpłatnej komunikacji miejskiej na terenie naszego miasta, na czas prac związanych z budową wiaduktu mieszkańcy mogą podpisywać tu:

https://naszademokracja.pl/p/ostroda-darmowa-komunikacja-miejska

RzeczJasna apel wraz zebranymi podpisami poparcia chce przekazać oficjalnie na ręce władz w trybie przewidzianym w Ustawie z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach.



Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: RzeczJasna

Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. OSTRÓDA wszerz #2481655 | 188.146.*.* 10 kwi 2018 16:19

    20 minut spacerkiem

    odpowiedz na ten komentarz

  2. Leszek #2480954 | 178.235.*.* 9 kwi 2018 18:56

    To chyba za drogi gips, nie znam danych ale to pewnie przez 9-10 miesięcy kosztowałoby kilkaset tysięcy albo i kilka milionów złotych. Poza tym wielu ludzi i tak musi jezdzić autem do pracy, a wśród tych którzy poradziliby sobie bez auta większośc to ci którzy nawet do osiedlowego sklepu podjeżdżają autem. Ale próbować warto.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  3. K #2480853 | 188.146.*.* 9 kwi 2018 16:03

    Bzdura. jeżdżę samochodem do pracy. Mam 5 km dalej bo jeżdżę przez lubajny, kto mi odda za paliwo

    odpowiedz na ten komentarz

  4. antylewak #2480847 | 217.153.*.* 9 kwi 2018 15:56

    Nie ma czegoś takiego jak darmowa komunikacja miejska, chyba, że pieszo.

    odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Pasażer #2480834 | 89.228.*.* 9 kwi 2018 15:41

      Załóżmy, że wprowadzimy takie rozwiązanie. Niby co to ma usprawnić? Nawet jak mi zapłacicie (a nie jedynie bezpłatnie) - to wolę stać w korku w swoim samochodzie, niż w miejskim autobusie, bo korków to nie zlikwiduje. Może ta "rzeczciemna" przedstawi jakieś wyliczenia. Ile to osób powinno zacząć jeździć autobusami i iloma autobusami, z jaką częstotliwością (no bo chyba nie taką, jak obecnie), aby zmniejszyć korki np. o 100 samochodów np. w ciągu 2-3 minut? To ewentualnie miałoby sens w miastach, gdzie są bus-pasy. No i ciekawe, czy ci niby eksperci rozpatrywali sprawę miasta, gdzie z 2 przejazdów kolejowych (przekraczanie w jedną, konkretną stronę) liczba ich spadła o połowę, do ledwie 1 przejazdu.

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      Pokaż wszystkie komentarze (8)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5